OPERAMUNDI,

Un blog nascut din iubire pentru marile voci ale trecutului si prezentului.



duminică, 21 martie 2010

Silvia Voinea, o voce de neuitat...


Soprana de coloratura Silvia Voinea absolva cursurile conservatorului de muzica " Ciprian Porumbescu" din Bucuresti la clasa mult regretatei Magda Ianculescu.
In anul 1968 se perfectioneaza in repertoriul Mozartian la Weimar in Germania sub indrumarea profesorului Walter Ludwig.
Incepe o cariera extraordinara odata cu debutul sau pe scena operei din Bucuresti in anul 1968 devenind la scurt timp Prim Solista a acestuia.
Timp de 15 ani, este invitata permanent la Opera Comica si la Staatsoper din Berlin.
Deasemenea la Semperoper din Dresda (5 ani) apoi timp de 3 ani la Teatrul Regal din Liege, 4 ani la Klagenfurt in Germania.
Participa la 13 festivaluri internationale in mai multe editii in recital sau spectacole de opera : Pamplona, Besancon, Berlin, Madrid, Sofia, Salonic, Leipzig, Aix les Bains, Copenhaga, Bucuresti, Scopje, Ramatuelle si Almeria.
Participa la crearea a doua filme de opera " Les folies D'Offenbach" unde interpreteaza rolul Olimpia din " Les Contes d'Hoffmann", o coproductie franco - germana in regia lui Jerome Savary si rolul titular in opera Lucia di Lammermoor de Donizetti, o productie TVR Romania in regia Ceciliei Popescu.
Interpreteaza peste 37 de roluri printre care enumeram rolul titular in opera Lakme de Leo Delibes, Lucia di Lammermoor in opera omonima de Donizetti, Gilda in Rigoletto de Verdi, Konigin der nacht in Die Zauberflote de Mozart, Olimpia in Les Contes d'Hoffmann de Offenbach, Norina in Don Pasquale de Donizetti, Violetta Valery in La Traviata de Verdi, Rosina in Il Barbiere di Siviglia de Rossini, cele doua roluri feminine Blondchen si Konstanze in Der Entfuhrung aus dem Serail de Mozart, Rosalinde si Adele in Die Fledermaus de Strauss, Susanna in Le nozze di Figaro , Zerlina in Don Giovanni si Despina in Cosi fan tutte de Mozart, Juliette in Romeo et Juliette de Gounod, Melisande in Pelleas et Melisande de Claude Debussy, Zerbinette in Ariadne auf Naxos si Sofie in Der Rosenkavalier de Strauss, Ofelia in Hamlet de Ambroise Thomas, Clorinda in La Cenerentola de Rossini, Nedda in I Pagliacci de Leoncavallo, Musetta in La Boheme de Puccini si multe altele.
A interpretat aceste mari roluri in compania unor mari artisti precum: Peter Schreier, Theo Adam, Alain Vanzo, Albert Voli, Nicolae Herlea, David Ohanesian, Elena Cernei, Dan Iordachescu, Ion Buzea, Ionel Pantea, Eduard Tumageanian, Carl Nurmela, Jose Todaro, Kurt Moll. A colaborat cu mari dirijori: Kurt Mazur, Zimmerman, Kegel, Roger Rossel, Peter Paul Fucks, Miltiade Caridis, Cornel Trailescu, Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Kenisiro Kobaiasi.
5 piese instrumentale din repertoriul national si international in premiera absoluta au fost aranjate muzical special pentru vocea Silvei Voinea : Csardas de Monti, Tarantella de Czernei, Amintiri de Drdla, Ciocarlia si Hora Staccato. (Victor Dumanescu si Dinicu Bobescu).
Exceleaza si in repertoriul vocal - simfonic abordand Cecillien Messe de Gounod la Berlin, Carmina Burana de Carl Orff la Dresda, Stabat Mater de Pergolesi la Ramatuelle sau Oratoriul de Pasti de Paul Constantinescu sub bagheta lui Cristian Mandeal la Bucuresti.
In anul 1997 a fost nominalizata in "Bicentenarul Donizetti" cu rolul Luciei printre cele 24 de interprete ale secolului XX cu cele mai bune inregistrari ale acestui rol din 1928 pana in prezent - in Opera International de la Paris, de catre Sergio Segalini.
In anul 2000 este nominalizata drept Femeia Anului de A.B.I.- United States of America.
In anul 2001 Sustine teza de Doctorat si obtine titlul de " Doctor in Muzica", cu calificativul " Magna cum Laude" fiind dealtfel in prezent si o desavarsita maestra de canto la Universitatea de Muzica din Bucuresti .

Un comentariu:

  1. Asemenea voce dumnezeiască, tril duios de Măiastră celestă, este un dar pe care soporana de coluratură SILVIA VOINEA l-a primit din partea Demiurgului, dar pe care i l-a făcut spre a ne aduce bucurie în suflet și multă fericire, fiindcă atunci când o ascultăm ne simțim purtați prin saloanele Palatului Imperial al MUZICII DIVINE, acolo unde iubita noastră româncă și-a pus pe frunte cununa gloriei, diadema celebrității fără egal în lume. Va trece foarte mult timp până când va răsări o asemenea floare „de migal” care să mai cânte aria Clopoțeiilor (LAKME de Leo Delibes) precum Silviei Voinea.

    RăspundețiȘtergere